Custom Search
Malaysia Web Hosting

2 maut, 1 parah nahas 4WD, lori

>> Tuesday, March 02, 2010

01/03/2010 4:54pm

KUANTAN - Dua rakan maut selepas kenderaan pacuan empat roda (4WD) yang mereka naiki melanggar sebuah lori treler bermuatan jerami padi di Kilometer 135 Jalan Kuantan-Seremban dekat Rompin, di sini awal pagi ini.



Yap Hok Hing, 20, dan rakannya, Sahri Ishar, 19, meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala manakala pemandu kereta, Yap Bun Beng, 20-an, turut mengalami kecederaan parah di kepala.

Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Ketua Trafik Negeri Pahang, Supritenden Mohamed Fauzi Abdul Rahim berkata, kejadian berlaku pada kira-kira pukul 5 pagi semasa kesemua mereka dalam perjalanan dari Seremban menuju ke Rompin.

"Kejadian berlaku apabila pemandu pacuan empat roda itu dipercayai gagal mengawal kenderaannya menyebabkan ia terbabas ke kiri jalan sebelum melanggar belakang sebuah lori treler di hadapannya,” katanya di sini, hari ini.

Beliau berkata, Hock Hing dihantar ke Hospital Muadzam Shah untuk rawatan manakala mayat dua rakannya itu juga dihantar ke hospital yang sama untuk bedah siasat.

Mohamed Fauzi berkata, pemandu treler yang berumur dalam lingkungan 30-an bagaimanapun tidak mengalami sebarang kecederaan.

Katanya, kes kemalangan maut itu disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian itu diminta menghubungi pegawai penyiasat, Inspektor Mohd. Ashura Ahmad di talian 09-4145222. - Bernama

sumber:

0 comments:

, , , ,
Malaysia Web Hosting

News-Malaysia

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP