Custom Search
Malaysia Web Hosting

BAGAIMANA BERSARA DENGAN SETENGAH JUTA

>> Saturday, February 06, 2010

PERSARAAN Sesetengah orang memandang jauh ke depan dan setengahnya pula tidak kisah. Terdapat mereka yang bimbang mengenai pendapatan yang semakin kurang atau kehilangan punca untuk terus memperolehi pendapatan seperti sebelumnya. Manakala yang lain pula tidak sabar lagi untuk bersara.
Dapatkah seseorang itu hanya bergantung kepada simpanan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) atau pencen apabila bersara nanti? Ia bergantung kepada gaya hidup pesara itu sendiri.
Jika dia merancang untuk menghabiskan masa dengan membaca suratkhabar, menonton TV, mengunjungi perpustakaan, berbual-bual dengan rakan di kedai kopi, berkebun dan makan makanan yang dimasak di rumah maka perbelanjaannya tidaklah banyak.
Kita juga mengandaikan pada waktu ini anak-anak sudah tidak mengharapkan pembiayaan kewangan lagi dan ansuran rumah juga sudah selesai.
Jika itulah gaya hidup yang anda inginkan anda boleh meneruskannya tetapi anda seharusnya berhati-hati dengan, simpanan KWSP dan wang pencen jika anda ditakdirkan bersara hari ini.

baca selanjutnya di sini  

sumber: http://www.sabah.org.my/

0 comments:

, , , ,
Malaysia Web Hosting

News-Malaysia

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP